کاهش وزن

کاهش وزن

چاقی و اضافه وزن، از جمله مشکلات سلامتی است که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند. لاغری و کم کردن وزن نیز می تواند کار بسیار سختی باشد. برای کاهش وزن، باید میزان سوخت کالری از مصرف آن بیشتر باشد. ایا تا کنون چیزی در این مورد شنیده اید؟

توصیه می شود به جای قطع کامل مصرف کالری، گروه های غذایی مناسبی را انتخاب کنید. با انتخاب مواد غذایی مناسب، علاوه بر کم کردن وزن، به حفظ تعادل غذایی نیز کمک خواهد شد.

تحقیقات نشان می دهند ترکیبی از مواد غذایی با شاخص گلایسمی پایین و سرشار از پروتئین، یکی از موثرترین روش های کاهش وزن می باشد.

کاهش وزن

غذاهای با شاخص گلایسمی پایین، غذاهایی هستند که از کربوهیدرات تشکیل شده اند و مدت زمان بیشتری طول می کشند تا هضم شوند، مانند: برنج و نان. در صورتی که این مواد غذایی با پروتئین هایی مانند تخم مرغ و یا مرغ مصرف شوند، شما احساس پر بودن بیشتری خواهید داشت.

در صورت خودداری از انجام چنین کاری در رژیم غذایی، تعداد دفعات گرسنگی در شما بیشتر خواهد شد.

برای کاهش وزن از کجا شروع کنیم؟

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به دلیل مشغله کاری، از گرفتن رژیم فرار می کنید، به این سوال جواب دهید که شما چه زمانی خالی از مشغله کاری هستید؟ پس تنبلی را کنار بگذارید و از همین لحظه شروع کنید.

در ابتدا، هدفی را برای خودتان تعیین کنید، لازم نیست به کاهش وزن زیاد فکر کنید و مدام وزن خود را چک کنید.

ایجاد یک سری تغییرات در عادات روزانه می تواند تغییرات زیادی را در وزن بدنی شما ایجاد کند. این بدین معنا نیست که وقت و هزینه زیادی را صرف خرید مواد غذایی جدید کنید، بلکه وعده های غذایی سالمی را وارد رژیم غذایی تان کنید. موادی از قبیل پروتئین ها و موادی با شاخص گلایسمی پایین.

در این خصوص شما می توانید از کارشناس تغذیه نیز کمک بگیرید.

آن چه که اهیمت دارد این است که کاهش وزن باید با برنامه جلو برود و در کنار رژیم غذایی، به ورزش نیز اهمیت داده شود.

زمانی که وزن کم می کنیم، چه اتفاقی می افتد؟

کاهش وزن آن چیزی است که شما در کنار رسیدن به وزن دلخواه تان، احساس سلامتی و شادابی نیز داشته باشید. این موضوع می تواند این گونه باشد که فرد در طول هفته، زمانی را به ورزش اختصاص دهد تا از بروز بیماری های مرتبط با چاقی نیز در آینده پیشگیری به عمل آید.

کم کردن وزن می تواند مزایایی را برای سلامتی به همراه داشته باشد، که از جمله آن ها می توان به تنظیم خواب، بهبود خلق و خو، بهبود رابطه جنسی و هم چنین کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها اشاره کرد.

کاهش وزن، احتمال بروز بیماری هایی مانند دیابت نوع دو، استئوآرتریت، برخی سرطان ها و بیماری های قلبی را به حداقل می رساند.

کاهش وزن

اگر فردی قادر به کم کردن وزن نباشد، چه باید کرد؟

گاهی ممکن است فردی قبل از رسیدن به وزن بدنی دلخواه و ایده آل، از ادامه دادن رژیم دلسرد شود. این حالت کاملا طبیعی است و یکی از چالش های کاهش وزن محسوب می شود. در صورتی که فرد دلیل عدم کاهش وزن را نداند، نمی داند باید چه کند. بدون داشتن برنامه رژیمی صحیح، غلبه بر این حالت کار سختی خواهد بود.

مواقعی که میل به خوردن در شما بیشتر می شود، به این موضوع فکر کنید که عامل آن چه بوده است؟ آیا دچار استرس شده اید؟ خواب کافی و نامنظم داشته اید؟ دانستن علت به شما کمک می کند راحت تر بتوانید بر این مشکل خود غلبه کنید.

در کل این گونه باید بگوییم که برنامه رژیمی خاصی برای تمامی افراد وجود ندارد و ما برنامه غذایی و ورزشی خاصی را برای هر فرد در نظر می گیریم، تا بیشترین میزان چربی از دست داده شود.

آن چیزی که ما به آن رسیدیم این است که رژیم های متنوع و محبوبی وجود دارند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند، اما اثرات موقتی دارند. آن چه که شما نیاز دارید، رژیمی است که باید با توجه به سبک زندگی تان در نظر گرفته شود تا نتایج منطقی تری را نیز به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، حذف کامل مواد قندی و یا محصولات لبنی می تواند مفید به نظر برسد، اما معایبی را نیز به همراه دارد.

برای بسیاری از افراد، خوردن نوعی لذت حساب می شود. اما همواره به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر لذتی که می برید، به سلامتی تان نیز باید اهمیت دهید.

دکتر مریم یزدان پناهی مشاور تغذیه مایار کلینیک به افراد گوشزد می کنند که برای داشتن کاهش وزن اصولی به دنبال رژیم های غذایی متناسب با بدن خود باشند برای کاهش وزن با کالری مناسب بهتر است به کلینیک کاهش وزن مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی در این خصوص به راه های ارتباطی زیر اقدام نمایید.
شماره مشاوره : 09903435534
اینستاگرام مایار کلینیک

 

در پایان این که، شما باید هدف خود را از کم کردن وزن بدانید، این مورد خود به کاهش وزن موثر شما کمک می کند.

داشتن یک برنامه رژیمی مناسب، نکته مهم بعدی است که باید به آن اهمیت داده شود در این حین، تغییرات وزنی نیز باید بررسی شود. سرد شدن افراد به ادامه رژیم را می توان به این موضوع تشبیه کرد، این که زمستان شده و شما به دلیل سرد بودن هوا، تمایلی به بیرون رفتن ندارید. اما نکته اصلی این است که شما باید از لحاظ ذهنی خود را آماده ادامه رژیم کنید.

آن چه که اهیمت دارد این است که باید در دوران رژیم، با بدن خود مهربان باشید و تمرکز خود را بر کاهش وزن قرار دهید.

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =

Call Now Button